Přidat na Seznam.cz



Nové spojení Hradce s Wroclawí v roce 2024?

7. listopadu 2022 12:39. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, ŽELEZNICE

VRT mapa na česko-polské konferenci / Foto: Doprava KHK

HRADEC KRÁLOVÉ – Zásadní příležitostí v rámci v česko-polské spolupráce má být zavedení nového spojení formou přímých vlaků na trase Hradec Králové – Náchod – Meziměstí – Wałbrzych – Wrocław v každodenním celoročním provozu. Zahájení provozu těchto vlaků se předpokládá od nového jízdního řádu v prosinci 2024. Zbývají tak dva roky na přípravu tohoto železničního spojení.


„Nejprve je však nutné se společně dohodnout na provozním konceptu (jízdní řád), zajištění vhodných železničních vozidel splňující požadavky pro přeshraniční provoz, způsob objednávky dopravního výkonu, financování provozu a modernizaci železní infrastruktury, která spočívá ve zřízení výhybny Česká Metuje, opravy trati v úseku Boguszów Gorce Wschód – Mieroszów – Meziměstí a přizpůsobení stanice Mieroszów pro možnost pravidelného křižování vlaků,“ bylo uvedeno k česko-polské konferenci.


Na základě dohody obou partnerů se ještě do konce roku 2022 uskuteční speciální jednání objednatelů i za účastí zástupců dopravních společností, na kterém budou projednávány technické aspekty nového přeshraničního spojení.


Dalším bodem na programu konference bylo seznámení se s aktuálním stavem VRT (vysokorychlostní trať) na budoucí trase Praha – Hradec Králové – Wrocław.


V dubnu 2019 byla mezi SŽDC a CPK (Centralny Port Komunikacyjny) uzavřena smlouva o spolupráci. V první polovině roku 2021 byla podepsána smlouva se zpracovatelem studie proveditelnosti.


Studie proveditelnosti prověřuje 5 základních variant (pro osobní dopravu, pro smíšenou dopravu, různé využití stávajících tratí). Do Polska je sledován pouze přechod v oblasti Královec/Lubawka.


Součástí všech variant je modernizace stávajících tratí severně od Hradce Králové (Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov – Svoboda nad Úpou; Česká Skalice – Náchod – Broumov vč. tzv. Vysokovské spojky; Teplice nad Metují – Adršpach – Trutnov).


Ze studie proveditelnosti vyplývá přínos ve využití přeshraničního spojení přes 8 200 – 8 800 lidí za den v obou směrech. Studie proveditelnosti by měla být dokončena do konce října.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU