Přidat na Seznam.cz



Hradec jako první testuje kloubový elektrobus SOR

28. března 2023 13:06. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, DOPRAVA

Kloubový elektrobus SOR NS 18 Electric / Foto: DPMHK

HRADEC KRÁLOVÉ – Hradecký dopravní podnik má to privilegium jako první otestovat kloubový elektrobus z produkce SOR Libchavy. „Po instalaci nového odbavovacího systému bychom ho chtěli v Hradci Králové vyzkoušet na běžných linkách MHD s cestujícími a to především č. 9, 23 a 24,“ informuje ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham.


Elektrické autobusy jezdí v současnosti v krajském městě na pěti linkách. Rozšíření elektromobilů na další linky brání i kapacitní důvody, a proto teď hradecký dopravce novinku testuje.


„Zatím máme dohodu s výrobcem do 5. května, případně si ho můžeme ponechat i déle,“ doplnil Zdeněk Abraham.


Elektrobus je celonízkopodlažní a je vybaven velkokapacitní trakční baterií o kapacitě 600kWH, kdy výrobce garantuje dojezd na jedno nabití až 350 km. Nabíjení elektrobusu je možné v pomalém režimu přes noc pomocí kabelu dle standardu CCS2 a současně je elektrobus vybaven systémem OPPCharge, pro průběžné automatické nabíjení během dne na lince pomocí pantografu umístěného na střeše.


Elektrobus je plně klimatizovaný, vybavený vnitřním i vnějším kamerovým systémem se záznamem, WiFi pro cestující nebo USB zásuvkami pro nabíjení mobilních telefonů. Pracovní prostor řidiče je vybaven plně digitální palubní deskou, lednicí na nápoje a dalšími komponenty reflektujícími poslední technické trendy.


Dopravní podnik města Hradce Králové dosáhl v lednu tohoto roku s elektrobusy magické hranice, a to čtyř milionů ujetých kilometrů. Zásluhu na překonání této významné vzdálenosti má flotila 20 elektrobusů SOR NS 12 ELECTRIC pořízená v pololetí roku 2018.


Mezi průkopníky elektrobusové dopravy v Hradci Králové ze SOR Libchavy patří dva vozy. Již v září 2013 nasadil DP do provozu model SOR EBN 9,5 – aktuálně ev. č. 401 a v únoru 2015 pak následoval vůz SOR EBN 11 – aktuálně ev. č. 403. U SOR EBN 9,5 v té době šlo nejen o první elektrobus od SORu v této délkové kategorii, ale zároveň o první z vozů řady EBN, u něhož byl použit facelift předního a zadního čela dle návrhu českého architekta doc. Ing. arch. Patrika Kotase.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU






    Facebook

    X

    Instagram

    Threads

    19 080

    3 094

    2 778

    508




    JIŽNÍ SPOJKA / VIZUALIZACE

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ

    INFO O WEBU