Přidat na Seznam.cz



Rok 2024: Přestavba hlavního nádraží i elektrifikace do Solnice

25. listopadu 2023 20:35. /Autor ~ REDAKCE / # 2 MIN. / AKTUALITY, DOPRAVA, ŽELEZNICE

Hlavní vlakové nádraží v Hradci / Foto: Správa železnic

HRADEC KRÁLOVÉ – Správa železnic představila plán výstavby na rok 2024, ve východních Čechách začne trojice důležitých železničních staveb. Zhruba v polovině roku odstartuje celková rekonstrukce hlavního nádraží v Hradci Králové, které se připraví na budoucí dvoukolejky, další neméně důležitou akcí bude i elektrifikace a rekonstrukce trati z Týniště nad Orlicí do Solnice.


Dále začne modernizace celého železničního uzlu Česká Třebová, kde má dojít k dosažení vyšší rychlosti vlaků, rekonstrukci nástupišť, prodloužení podchodu pod celou stanicí a rekonstrukci trakčního vedení a sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.


V roce 2024 má proběhnout i instalace systému ETCS v úseku Pardubice – Hradec Králové.


V celkové rekonstrukci hlavního nádraží v Hradci Králové dojde na přestavbu vybraných kolejových rozvětvení, přípravu na zdvoukolejnění některých zaústěných tratí a rovněž započne výstavba nového ostrovního nástupiště. Časový harmonogram je naplánován až do roku 2029. V průběhu let blíže k roku 2029 by mimo jiné mělo dojít i k zahájení budování dvoukolejek na Prahu, Týniště i na Březhrad.


Během let, kdy se bude přestavovat hlavní nádraží (netýká se budovy hlavního nádraží, ta je již po rekonstrukci), budou práce zkoordinovány také s rozšířením a prohloubením podjezdu na Kukleny i s budováním nového přemostění v Koutníkově ulici, jelikož je zdejší most již několik let ve špatném technickém stavu, proto je zde vozovka zúžena.


V souvislosti s chystanou elektrifikací a rekonstrukcí železniční trati Týniště nad Orlicí – Solnice vyjma již zrekonstruovaných stanic Týniště nad Orlicí, Častolovice a Rychnov nad Kněžnou, dojde k výstavbě výhybny Synkov, stanice Lipovka a zastávky Lipovka zastávka. Hlavním cílem stavby je zajištění požadované kapacity dráhy, a to zejména díky výstavbě nové stanice Lipovka, která bude sloužit k deponování vozů a sestavování ucelených vlaků přímo v lokalitě průmyslové zóny Solnice-Kvasiny.


Práce na této trati jsou naplánovány do roku 2026, kdy by nově elektrifikovaná trať měla být uvedena do provozu.


    SLEDUJTE NÁS I NA INSTAGRAMU