Hradecké letiště potřebuje pro svůj rozvoj nový letecký terminál i úpravy pro přiblížení letadel
…………..
INFO
Předpoklad výstavby: TBA
Dopravní letadla typu: B737, A320, ATR
Formy dopravy: chartery, cargo, bizjety, pravidelné linky
Cena výstavby terminálu: cca do 175 mil. Kč
Check-in (odbavení): 2-4 přepážky
AKTUÁLNĚ
Máme vizi letištního terminálu, jak se může hradecké letiště proměnit
HODNOCENÍ
Již jsi hlasoval(a)!
STAV PROJEKTU
Projekt na podporu rozvoje letiště vznikl od tvůrců webu HKCITY.CZ
POPIS
Výstavbou letištního terminálu na královéhradeckém letišti dojde k nastartování jeho funkce jako mezinárodního civilního letiště, bude to nová brána do Královéhradeckého kraje i Hradce Králové. Existence mezinárodního letiště je z hlediska rozvoje města i kraje žádoucí, poskytne základní dopravní infrastrukturu pro celý region i pro firmy. Může zároveň přilákat budoucí investory z letecké oblasti.
Aktuálně je letiště využíváno leteckými školami, výrobnami letadel, vrtulníky s výcvikem pilotů a provozem GA s byznys lety soukromými tryskovými letadly. Také zde mají tradici letecké akce. To hlavní, čím se z běžného letiště stává skutečné letiště typu mezinárodní vzdušný přístav, mu dosud schází. Současný provoz by zde zůstal, pouze by došlo k jeho rozšíření o civilní letectví. Nový moderní terminál by měl splňovat veškeré základní odbavení cestujících na příletu a odletu, dle všech platných předpisů a nařízení.
Po úpravě dráhy, pojezdových ploch, vybudování nového terminálu u současné stojánky „Appron M“, která ústí do „TWY B“ a „TWY A“ (pojezdové dráhy), odbavovacích ploch a technického zázemí, bude letiště splňovat požadavky kategorie 4C (rozpětí křídel letounů do 36 metrů). Jeho klasickými uživateli budou společnosti operující na charterových linkách stroji obvyklého typu jako Airbus A320 nebo Boeing 737, příp. pravidelných linkách, dále menší turbovrtulové letouny typu ATR a stroje GA, letadla pro výcvik pilotů či vojenské stroje a místní provoz hradeckého letiště.
Letiště by mohlo sloužit také pro cargo provoz, i dnes je schopno přijímat dopravní a transportní letadla velkých rozměrů viz Iljušin Il-76 či Boeing KC-135 Stratotanker, chybí mu jen základní dovybavení.
…………..
…………..
Na letišti by došlo k nákupu potřebného vybavení pro odbavení letadel, jak z hlediska technického, tak záchranných složek. Provoz letadel bude v předpokládaném počtu v charterové sezoně (květen-říjen) ze začátku přibližně 2-4x/týden. Letiště bude schopno přijímat i speciální lety, cargo lety, výcvikové lety dopravních letadel a případně i vojenské stroje.
Letiště v současné době odbaví do cca 5 tisíc cestujících ročně, optimální stav pro ekonomickou rentabilitu by měl být cca 50-70 tisíc osob.
O financování modernizace letiště by se mohlo podělit více subjektů, město jako vlastník letiště by investovalo do jeho rozvoje, přispět by větší mírou finančně mohl také Královéhradecký kraj, kterému by město mohlo nabídnout podíl na letišti, dále případně ministerstvo dopravy, státní/evropské fondy i soukromí investoři či dárci.
Vizualizace menšího terminálu, ale postačujícího, vycházejí z podobného letiště v Bosně a Hercegovině ve městě Bihać, kde se tento menší terminál plánuje, svoji velikostí a cenou by se takový terminál hodil příhodně i k hradeckému letišti.
Výslednou podobu nového terminálu zdejšího letiště by pak určila samozřejmě případně až architektonická soutěž.