..

Letecký terminál Airport Hradec Králové

Hradecké letiště potřebuje pro svůj rozvoj nový letecký terminál i úpravy pro přiblížení letadel

Jak by mohl vypadat terminál hradeckého letiště?

…………..

INFO

Zahájení výstavby: TBA                                                 Dokončení: TBA

Dopravní letadla typu: B737, A320, ATR                Počet odletů týdně: cca. 4 odlety

Cena výstavby terminálu: cca. 40-70 mil. Kč        Počet parkovacích míst: cca. 100 stání

Cena celkem: cca. 40-90 mil. Kč                                 Check-in (odbavení): 2 přepážky

Architektonický návrh: TBA                                         Investor:


AKTUÁLNĚ

Máme vizi letištního terminálu, jak se může hradecké letiště proměnit




HODNOCENÍ

Miniaplikace

ANKETA

Miniaplikace

STAV PROJEKTU

Projekt na podporu rozvoje letiště vznikl od tvůrců webu HKCITY.CZ

…………..

Jak by mohlo vypadat hradecké letiště?
…………..

POPIS

Výstavbou letištního terminálu na královéhradeckém letišti dojde k oživení jeho funkce jako mezinárodního civilního letiště, bude to nová brána do Královéhradeckého kraje i Hradce Králové, salonu republiky. Existence mezinárodního letiště je z hlediska rozvoje města nezbytná, poskytne základní dopravní infrastrukturu pro celý region i pro firmy. Může přilákat i budoucí investory z letecké oblasti. Aktuálně je letiště hojně využíváno leteckými školami, výrobnami letadel, vrtulníky s výcvikem pilotů a občas i provoz General Aviation. Také se zde třikrát ročně pořádají letecké akce. Tento provoz by zde zůstal, pouze by došlo k jeho rozšíření o civilní letectví. Moderní terminál by měl splňovat základní odbavení cestujících na příletu a odletu dle všech platných předpisů a nařízení.

Po úpravě dráhy, pojezdových ploch, vybudování terminálu a odbavovacích ploch bude letiště splňovat požadavky kategorie 4 (ICAO). Jeho klasickými uživateli budou společnosti operující na charterových linkách stroji Airbus A320 nebo Boeing 737, příp. pravidelných linkách, dále menší turbovrtulové letouny typu ATR a stroje GA, letadla pro výcvik pilotů či vojenské stroje a místní provoz hradeckého letiště.

Letiště je již dnes schopno přijímat dopravní i transportní letadla, chybí mu jen základní vybavení. Letiště přejde do kategorie C dle ICAO pro rozpětí křídel až 36 m. za všech povětrnostních podmínek.

Letiště je součástí pilotního projektu MDČR a nebude muset být přímo vybaveno systémem ILS (IFR), postačí pokud tento systém bude na palubě letadel, které na královéhradecké letiště přilétají. Služba letiště je v případě ztížených povětrnostních podmínek dovede k přistání. Podle dostupných statistik je ročně takových dnů v Hradci Králové průměrně 25-30 procent.

Na letišti dojde k nákupu potřebného vybavení pro odbavení letadel, jak z hlediska technického, tak záchranných složek. Provoz letadel bude v předpokládaném počtu v charterové sezoně (červen-září) ze začátku přibližně 2-4x/týden. To je zhruba 50 dopravních letadel během letní sezony. Letiště bude schopno přijímat i speciální lety, cargo lety, výcvikové lety dopravních letadel a případně i vojenské stroje.

Letiště v současné době odbaví cca. 5 tisíc cestujících ročně, jejich nárůst by měl v prvních letech vzrůst na 30 až 50 tisíc osob.

O financování modernizace letiště by se mohlo podělit více subjektů, město jako vlastník letiště, přispět by mohli také kraj, stát i fondy.

DĚNÍ NA LETIŠTI

Letiště Hradec Králové

ČLÁNKY

11/2017 Letiště odbavilo 5,5 tisíce lidí. Slušel by mu terminál

09/2017 Ukrajinský obr odletěl z Hradce. Udělal krásný průlet

05/2017 V Hradci vznikne centrum na testy leteckých motorů

01/2017 Na co má Hradec letiště? Hokejisté letěli z Pardubic

03/2016 Letiště má další letoun, získalo L-39 Albatros

DALŠÍ ČLÁNKY Z LETIŠTĚ

POLOHA NA MAPĚ

~

LETIŠTĚ VE FAKTECH

~

VIZUALIZACE

~







    NOVINKY NA WEBU

    NEJVĚTŠÍ MĚSTSKÉ ČTVRTI

    PRÁVĚ SE STAVÍ